KÉsZMŰVÉSZ

Képzőművészeti és Kézműves Alkotótábor Ha eddig nem tudtál rajzolni - megmutatjuk, hogy az alkotás neked is öröm! Ha tudtál, de többet szeretnél - gyere, várunk!

 


Tanácsok a tanulók fejlesztéséhez

A művészeteket is egyre többen alkalmazzák ….
…. onnan érdemes indulni, ahol a gyermeknek erősségei vannak.

….  a gyermek tudja az utat, amely fejleszti őt. Ahogy fejlődése során egyre a megfelelő játéktípust választja - funkciójátékok, szerepjátékok, konstrukciós játékok majd szabályjátékok - tökéletes tantervet állítva össze, így gyenge pontjainak korrigálására is kész. Tevékenysége ebbe az irányba mutat,
csak követnünk, majd továbbvezetnünk kell.

…. A következő listában 15 pontban foglaltam össze azokat a gyakorlati tudnivalókat, amelyek könnyebbé tehetik az első lépéseket:

1.  Vegyünk fel szemkontaktust a gyerekkel, mielőtt szólunk hozzá. Egyszerre minél kevesebb utasítást adjunk, és azokat írjuk fel a táblára, írásvetítőre vagy papírra.

2.  Hagyjuk a gyereket, hogy megfigyeljen másokat, mielőtt az új feladattal megpróbálkozik.

3.  Kerüljük el az időre mért feladatokat, dolgozatokat, versenyeztetést. Inkább saját rekordjait próbálja megdönteni otthon vagy egyéni foglalkozáson.

4.  Lehetőleg szóban mérjük fel tudását, és képességeit az átlagosakhoz és a hozzá hasonló nehézségekkel küzdő tanulókhoz viszonyítsuk.

5.  Tartsuk közelünkben, az elterelő zajoktól távol a gyereket,
biztosítsunk nyugodt helyet munkájához.

6.  Szoktassuk rá emlékeztető listák készítésére elkerülendő az elfelejtésekből adódó problémákat.

7.  Kerüljük a nyers memorizálást, inkább összefüggéseket tanítsunk.

8.  Használjunk gyakran humort a kommunikációban.

9.  Engedjük, hogy felfedezze saját problémamegoldó módszereit. Adhatunk nehezebb elvonatkoztatást kívánó feladatokat még akkor is, ha mástípusú egyszerűbb, feladatokkal nem boldogult.

10.Az anyag keltse fel érdeklődését, esetleg saját szabadidős, otthoni tevékenységéhez kapcsolódjon.

11.Használjunk
vizuális és kézzel megfogható, tapintható anyagokat, eszközöket.

12.Segítsük kompenzációs eszközökkel és technikákkal - helyesírási kéziszótár, írógép vagy szövegszerkesztő használata, számológép, esetleg szorobán, magnó a leckék megtanulásához, vizualizációs technikák és egyéb emlékezetfejlesztés, számolás előtt becsléssel állapítsa meg az eredményt, stb.

13.Koncentráljunk erősségeire, találjuk meg a sikeres területeit gyenge pontjai helyett. Ezeknek a nehézségeknek a korrekciója a 9. éven túl egyre kevésbé hatásos ismétlési gyakorlatokkal. Az unalmas feladatok ráadásul igen kellemetlen élményt jelentenek a gyereknek, elfordíthatják a foglalkozásoktól.

14.Biztosítsuk a gyereket arról, hogy nehézségein túl fog jutni. Mondjuk el, hogy nagyon sok felnőtt sikeresen kompenzálja ilyen jellegű problémáit.

15.Mutassunk be alkotókat, olyan felnőtteket, akik az övéhez hasonló hátránnyal sikeresekké váltak. Lehet, hogy mindjárt a családjában találunk ilyet.

A tehetségek hatalmas energetikai bázissal rendelkeznek. A tehetségnek alkotnia kell, így vagy úgy, hogy csökkentse a feszültségét. Ez a hajtóerő, amitől kiemelkedik. Ha azt akarjuk, hogy tehetség váljék belőle, .......akkor adjuk meg a lehetőséget a különböző alapokról induló, különböző típusú tehetségek kibontakozására.

Gyarmathy Éva

 

http://www.felismeres.hu/felismeres.php?nt=20&ni=24

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 17
Tegnapi: 49
Heti: 112
Havi: 868
Össz.: 225 248

Látogatottság növelés
Oldal: Tanácsok...
KÉsZMŰVÉSZ - © 2008 - 2024 - keszmuvesz.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weblap készítő egyszerű. Weboldalak létrehozására: Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »